Tur oversigt (GPS log)

Kortet herover viser vores aktuelle og planlagte stop. Den lilla streg er vores planlagte sejladser, den blå streg er den faktiske sejlede rute (fra GPS log). Vis stort kort

tirsdag den 29. juli 2008

Dag 08: Sydpå til Helsingør

Vi har virkeligt nydt sommeren på stranden i Hornbæk, men nu var vi alligevel blevet lidt rastløse, så efter en lang (og varm!) formiddag i havnen i Hornbæk, satte vi kursen mod Helsingør lidt længere nede af kysten. Prognogsen havde ellers ikke lovet noget særligt vind, men der var lidt, så det gik derudaf for fulde gardiner. I hvert fald i 10 minutter - så døde vinden helt, og i praksis gjorde modstrømmen at vi sejlede baglens. Men hvad, vi havde jo ikke travlt, så vi tog den bare med ro - der var en del andre både i sammen situation, så vi bakkede om kap med de andre både, og lykkedes på et tidspunkt at ud-bakke en Luffe 37 med spieler for en stund! I mellemtiden fik vi forfriskende dukkerter efter båden, og Frida badede i opvaskebaljen i cockpittet.
Da vi efter nogle timer indså at vi ville komme hurtigere mod vores mål ved at ligge for anker end med vores nuværende strategi, tog vi sejlene ned og fik resten af turen overstået med en times motorsejlads. Vi fandt nemt en plads i Helsingør, hvor vi nyder godt af vaskeri, restauranter og trådløst internet.